torsdag 2 januari 2014

2013 så lite, men så mycket.

Januari packade jag bilen full och flyttade upp till Värmlands skogen. 5 månader på folkis var tanken. Andrum, helande och sökande. Började i en härligt mixad klass och fann en fin vän, Tilda.

Februari kom och bjöd på en vecka i Teneriffa för att fira pappa 50år. Tillbaka till skolan och ett händelserikt lov. Träffa två värmlänningar som jag aldrig kommer glömma. Målade, bakade och festa hårt. 

Mars bjöd på mer festande, en flört som visade sig väga tyngre än jag någonsin gissat, härliga upptåg och grubblande. Rock, svett och olja. 

April firades med grillning, vattenpipa, brasa och marsmellows. Föll lite till, grubbla mer och kom närmre två underbara pinglor. Isen & Fällan. 

Maj bestämde mig för att våga vara töntig, de e inget fult med sårbarhet. Mycket sol, picknick, fika, springa barfota i regnet och annat våren bjuder på. 

Juni lämnade vi Geijer, syrran tog studenten, kom tbx till kakslottet o jobb. Längta tillbaka till Värmland, jobba sönder för att inte tänka påt.

Juli pluggade jag körkort, åkte på London resa med brudarna och syrran. Längtan och mera jobb. Träffa pinglorna på date i Sthlm, fira pappa med släkt o vänner.  

Augusti ledighet innan start på Geijer. Bada, sola, köra bil. Äntligen tillbaka. Fick ett besked, töligt men visa sig vara det bästa. Mycket härligt häng med Fällan. Tacksam för att vara tillbaka. 

September tegelfest, körkortet, stand up, Nils Holgersson och begravning. Upp och ner, ner och upp. Hitta fina Fröding vänner och underbara skåning brudar. 

Oktober var en bra månad, bättre än alla andra. Vänner, fester, Arvika, flörten, mys och påhitt. Hitta en vän för livet, en som förstår. 

November började bra, slutade dåligt. För mycket grubblande, för mycket oärlighet, för mycket skit. 

December blev inte mycket bättre, men jag försökte. Slogs med känslor och tankar. Det bästa med december var att få åka hem. 

Jo! Något 2013 gav mig va en drös med underbara människor. Och jag menar underbara som; jag kommer aldrig glömma er, och jag hoppas ni finns kvar. Jag har lärt mig mycket om mig själv, mycket om vänner och människor. Men jag skulle inte påstå att 2013 var ett bra år, men inte heller ett dåligt. Jag ångrar inget, jag har vunnit mer en jag förlorar och jag lär mig konstant. 2014 nu börjar vi om.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar